رئیس دفتر جنایی آلمان ضمن هشدار درباره قدرت‌گرفتن افراط‌گرایان گفت که باید تهدید‌های گروه تروریستی داعش را جدی گرفت و این سازمان همه موارد را زیر‌نظر دارد.

تهدید‌های داعش باید جدی گرفته شود/ احتمال افزایش حملات داعش

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، «هولگر مونش» رئیس دفتر جنایی آلمان درباره خطر گروه‌های تروریستی و قدرت گرفتن چپ‌گرایان افراطی هشدار داد.

بنابر گزارش روزنامه آلمانی «تاگس‌اشپیگل»، مونش با اشاره به حملات تروریستی اخیر در این کشور گفت: «این حملات به ما نشان دادند که آلمان در مرکز حملات تروریستی قرار دارند و جریان‌سازی‌های داعش موثر بوده‌اند و ما باید تهدید‌های آنها را جدی بگیریم.بسیار هوشیاریم و هر تهدیدی را زیر نظر داریم.»

وی افزود: «هر کشوری که با داعش می‌جنگد این گروه علیه‌اش اقدام می‌کند. از جمله آلمان. داعش نه فقط از افرادی استفاده می‌کند که دارای افکار افراطی هستند و برای فعالیت در گروه‌های بزرگ و برای حملات پیچیده هم مانند حملات پاریس و بروکسل آموزش دیده‌اند. بلکه از طرفی شاهد عضویت افرادی هستیم که آموزش ندیده‌اند و در قالب یک شبکه کار نمی‌کنند. افراط‌گرایی‌های آنان در قالب جریان‌سازی صورت می‌گیرد که به حملاتی شبیه آنچه در وورتسبورگ و آنسباخ رخ داد، منجر می‌شود. با این حال دفتر امور جنایی آلمان تصور نمی‌کند که داعش عاملان حملات وورتسبورگ و آنسباخ را به صورت هدفمند به اروپا فرستاده باشد.»

این مقام آلمانی همچنین گفت که داعش جریان‌سازی‌های خبری خود را افزایش داده است و انتظار دارد که حملات داعش افزایش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.